אז בזמן שאנחנו התעסקנו במה שקרה או לא קרה באיה נאפה, במוות הנורא של אופיר חסדאי וברשימת המטפלות המתעללות ההולכת ומתרחבת, אדמת ארצות הברית רועדת מסיבה אחרת לגמרי: ביטול התצוגה השנתית והמדוברת של ויקטורי'ה סיקרט.

זו הפעם הראשונה שלא תהיה תצוגה מאז שהמיזם הוקם, ב-1995, והדיווחים על כך התחילו לאחר שאחת מהמלאכיות היותר קבועות על המסלול, שנינה שיק, התראיינה ובאופן נונשלנטי סיפרה: "לרוע המזל התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט לא תתקיים השנה. זה משהו שאני לא רגילה אליו, כי כל שנה בזמן הזה הייתי מתאמנת כמו מלאכית". המותג בינתיים שומר על שתיקה, אבל נראה שאוטוטו תצא ההכרזה הרשמית.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Coming soon to a television near you ?? #VSFashionShow @victoriassecret Don’t forget ... Dec 2nd on @abcnetwork 10/9c

A post shared by SHANINA SHAIK (@shaninamshaik) on

בשנים האחרונות הפכו התצוגות המפורסמות לשק החבטות הכי מוצדק בקרב נשים הנלחמות על דימוי גוף חיובי. בכל שנה בזמן הזה, התמלאו העיתונים והרשתות בביקורות על חוסר הגיוון של הדוגמניות ועל המסרים המעוותים שהתצוגה מעבירה לצעירות. בוויקטוריה אמנם ניסו להכניס דוגמניות בצבעי עור שונים, אבל תמיד זה הרגיש כמו כסת"ח. על משקלים שונים ונשים במידות שמעל 34 - בכלל אין על מה לדבר. כתוצאה, קמו תצוגות אלטרנטיביות, שניסו להביא אל קדמת הבמה נשים שככל הנראה לא היו מקבלות תפקיד כנערות מים בתצוגות של ויקטוריה. בין אלו זו שהרים מותג ההלבשה התחתונה Simply be, ובה השתתפו דוגמניות במידות גדולות כגון רובין לאוולי והיילי האסלאוף. תצוגה נוספת, העונה לשם DreamWalk Fashion Show, נערכה בשנה שעברה והציגה נשים, גברים וטרנסיות משלל משקלים וגוונים, בהם גם כאלו הסובלים ממוגבלות פיזית.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

We started as strangers and ended as family, thanks to the @dreamwalkfashionshow ? . - The first thing you might notice from this picture is that we all look DIFFERENT. And it’s true, because we do! But that’s what makes us so unique! We all have different pasts, we all come from different geographic locations and we all have different stories . - The one thing we all have in common is the desire to fulfill our dreams of one day walking a runway and showing the world that there is no one size fits all of beauty!?. - We did just that on Sunday, Nov 4th and we can’t wait for you all to see the recap video (missing some dreamers in this photo because we had over 60 walking)!??

A post shared by Lexi Scaffidi (@bitesizedsis) on

הגדילה לעשות דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם, שפרסמה תמונה שלה צועדת על מסלול עם כנפי המלאכית המפורסמים של המותג ערוכים בפוטושופ וכתבה בציניות "השגתי את הכנפיים שלי".  

אך כל המחאות לא ממש הזיזו למנהלי ויקטוריה'ס סיקרט, שדיברו שוב ושוב על הניסיון להציג פנטזיה, כאילו מדובר במשהו חיובי. באופן אירוני, שנינה חיזקה את הבעייתיות שבכך כששיתפה בעובדה שהיא הייתה מתעמלת כמו "מלאכית" – כלומר נכנסת למשטר התזונה והכושר הידוע לשמצה, שעוזר למלאכיות להשיג גוף חלומות שרק מעטות מאיתנו יוכלו להשיג, בטח שללא מאמן וטבח צמודים.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Got my wings! ???? .. my #AdditionElle wings! #thickthighssavelives

A post shared by A S H L E Y G R A H A M (@ashleygraham) on

בנוסף לכך, בנובמבר האחרון, מנהל השיווק הראשי לשעבר של המותג, אד ראזק, הצליח לעורר סערה בעקבות ראיון, כשסיפר מדוע הוא לא חושב שגם לטרנסיות יש מקום בתצוגה. "התצוגה היא פנטזיה. זה 42 דקות של תוכנית בידור. זה מה שזה. זה יחיד מסוגו בעולם וכל מותג אופנה אחר בעולם היה מעתיק את זה תוך דקה", הסביר את הסיבה. כצפוי, הוא התנצל על ההערה הזו שלו, אך הנזק כבר נגרם ואף הוביל לשרשרת תגובות נגדיות, כמו זו של הדוגמנית קרלי קלוס, שבעקבות אותה אמירה אומללה חשפה שהסיבה האמתית לכך שהיא כבר לא משתתפת התצוגות היא חוסר הגיוון שיש בהן. "הסיבה שהחלטתי להפסיק לעבוד עם ויקטוריה'ס סיקרט הייתה שלא הרגשתי שהדימוי שלהן באמת משקף את מי שאני ואת סוג המסר שאני רוצה להעביר לצעירות ברחבי העולם על המשמעות של להיות יפה", אמרה קלוס ל"ווג" הבריטי.

לצד זה, נראה היה שהתצוגות הופכות להיות רהבתניות יותר, גדולות יותר, עמוסות ביותר ויותר כוכבים שבאים להופיע או לשבת בשורות הראשונות. בין אלו גם ליידי גאגא, ריהאנה, סלינה גומז, אריאנה גרנדה, ברונו מארס, מרון 5 ובעצם – מי לא? אלא שככל הנראה אלו גם הגדילו את ההוצאות אל מעבר למה שהמותג יכול לעמוד בו. זאת בנוסף לעובדה שנתוני הצפייה מראים על ירידה חדה בשנים האחרונות: בשנה שעברה צפו בתצוגה 3.3 מיליון אנשים בלבד, זאת לעומת 5 מיליון צופים בשנה הקודמת. בנוסף, במרץ האחרון דווח שהרשת הולכת לסגור עשרות חנויות עקב ירידה במכירות. 

 

אז כנראה שההודעה העדיין לא רשמית על ביטול התצוגה נובעת בעיקר משיקולים כספיים - הרי אנחנו לא באמת יכולות לשקר לעצמנו שכמה מחאות של נשים מעל מידה 38 באמת ישנו משהו – ואם זאת, אפשר אולי בכל זאת להביע אופטימיות זהירה ולהגיד שהירידה בצפיות בכל זאת אומרת דברים חיוביים עלינו חברה: אנחנו כבר לא מוכנים לקבל את כל מה שמגישים לנו כמובן מאליו, כבר הרבה פחות מעוניינים להיגרר למסע של שנאה עצמית וביקורת, ואין לנו שום עניין לצפות בדוגמניות שמציגות חיוכים מזויפים, לאחר שעל פי העדויות שלהן הן נתונות למשטר תזונתי וגופני אכזרי כדי לספק לנו פנטזיה שאנחנו לא מעוניינים בה מלכתחילה.  

אך האם באמת מדובר בשינוי תפיסתי או אולי סתם נוהל של הידוק חגורה? ככל הנראה גם וגם. מנהלי המותג בוודאי לא חשבו על המסר הבעייתי שהתצוגות מעבירות, אלא על הארנק שלהם, אבל יש לצפות שהם יתרצו את הביטול כ"שינויים המתאימים לרוח התקופה" או שקר כלשהו. כך או כך, מיליוני נשים ברחבי העולם יכולות להרגיש קצת יותר טוב עם עצמן.  

עוקבים אחרינו באינסטגרם של און לייף? ובפייסבוק? מחכים לכם שתצטרפו