לא כולם עושים עבודה טובה בכל הנוגע לסלפי. למרבה המזל, עומד לרשותנו מספר עצום של אפליקציות שמשדרגות כל צילום- פילטרים, הוספת אור, גזירת תמונה, צל, צבעים עזים, שחור-לבן וכו' וכו', הכל כדי להבטיח שנראה יפים ומאושרים בכל עת.

בעוד שנשים קיבלו את ההזדמנות לעטות (ולהסיר) איפור מעל פניהן בצורה דיגיטלית מבלי להחזיק מסקרה ביד, גברים עד כה נותרו בצל. במילים אחרות- בשנים האחרונות נולדו לא מעט אפליקציות שמשנות ומשדרגות מראה של נשים אולם גברים נאלצו "להיתקע" עם אותם פנים וגוף שאלוהים חילק להם. מקסימום פילטר באינסטגרם.

לא עוד.

הכירו את האפליקציה עם השם השנוי במחלוקת "manly" (בתרגום חופשי- גברי). היישום מיועד לגברים ומאפשר להם לערוך את התמונות שלהם ולהפוך את המראה שלהם ליותר "גברי". למה זה טוב? מה זאת אומרת? כדי שתוכל להעלות תמונות שקריות לאתרי הכרויות או להציג את "עצמך המשופר" ברשתות החברתיות.

וזה אפילו לא כזה יקר.

עבור 4.49 פאונד לחודש (כ-22 ₪), המשתמשים יכולים לבחור מתוך מגוון של סוגי הגוף כדי לשדרג (לפחות בתמונות) את הגוף שנולדו איתו, ליצור את הגוף ה"מושלם"- שרירי, גברי וסקסי. בנוסף, הם יכולים גם לתת לעצמם צבע עור אחר, לבחור מתוך מספר תסרוקות, להוסיף או להוריד זקן ואפילו "לצייר" קעקועים על גופם.

אלה שמרגישים אמנותיים במיוחד יוסיפו אביזרים כמו עדשות מגע צבעוניות (כן, אם נולדת עם עיניים חומות אבל בא לך להראות לעולם שאתה בעצם בעל עיניים כחולות, זה אפשרי). אין גבול ליצירתיות כשזה מגיע להעדר שביעות הרצון שלנו מהמראה החיצוני.

כצפוי, אקטיביסטיים לקידום דימוי גוף חיובי מיהרו לבקר את האפליקציה שרוצה להנציח אידיאלים גבריים בלתי מציאותיים ומזיקים.

"הרבה אנשים חושבים שמאבקי דימוי גוף משפיעים רק על נשים, אבל אנחנו רואים מספר הולך וגדל של גברים שמנסים נואשות לחיות לפי אידיאל היופי הגברי שתקוע לנו מול העיניים כל הזמן בתקשורת ובפרסומות -חטוב, שרירי, מוצק" אומר דניס האטון, ממייסדי קמפיין "Be Be Real", "אפליקציות כמו 'מנלי' משחקות היטב לתוך הנרטיב המזיק הזה כי הן מעבירות מסר לפיו כדי להיחשב גבר אטרקטיבי, אתה צריך להיראות בדרך מסוימת וזו הדרך היחידה להרשים. רק עכשיו התחלנו סוף סוף לראות איזושהי התקדמות אצל חברות שלוקחות אחריות על הפרסום שלהן באמצעות הימנעות מפוטושופ מוגזם וגיוון במודלים האנושיים, ואז מגיעה אפליקציה כמו מנלי. זה צעד אגרסיבי אחורה ביצירת חברה שממוקדת פחות על מראה ויותר על מי אנחנו באמת".

האפליקציה זמינה לרכישה באפ-סטור החל מהשנה שעברה אולם רק לאחרונה זכתה לעלייה חדה בכמות הרוכשים בשל קמפיין פרסומי נרחב. הביקורות באפ-סטור על האפליקציה שליליות ברובן. אחת מהן אף דורשת החזר כספי.

אנשים שהבחינו במודעה פרסומית עבור 'מנלי' במדיה החברתית שלהם הביעו בטוויטר את דאגותיהם.

"זאת בדיוק מסוג האפליקציות שמכניסה לחרדות נערות בעלות מראה רגיל וגוזלת מהן את הביטחון העצמי שלהן. לעזאזל עם דימוי גוף מושלם! למה אנשים לא יכולים להיות פשוט מי שהם?"

"פרסומת עבור האפליקציה הזו צצה לי בתוכן הממומן ומעולם לא דיווחתי על משהו כל כך מהר", כתב אדם אחד.

"אין כמו כמו לגרום לאנשים להרגיש רע עם עצמם ותדמית סטריאוטיפית בינארית ואיומה של מה זה להיות" גבר ".

"העובדה שהאפליקציה הזו קיימת ונקראת אפליקציה גברית כל כך מרגיזה", כתב אחר.

מה שבעיקר לא ברור הוא למה לכל הרוחות צריך אפליקציות כאלה. לפני כשבועיים יישום שהראה לנשים איך הן היו נראות לו היו גברים (וההיפך) שטף את הפייסבוק הישראלי ולרגע הפיד כולו היה פורימי למרות שחג פורים עדיין לא כאן. זה היה נחמד ומשעשע אבל זה כל מה שזה היה. בדיחה. היה ברור לכולם שזה כאן כדי להצחיק אותנו, לא כדי לגרום לנו להרגיש רע עם איך שאנחנו נראים ובוודאי לא בשביל להטעות אנשים אחרים.

על אותו משקל בדיוק זה נחמד לראות איך נראה לכאורה עוד 20 שנה או איך היינו נראים בתוספת 20 ק"ג או עם שיער מקורזל או צבע עור אחר. כל עוד זה נעשה לשם השעשוע ולא כדי לנסות בכוח להיות משהו שאנחנו לא, זה לגמרי לגיטימי. איכשהו, קשה להאמין שאנשים ישלמו כסף רק בשביל הבדיחה. סביר יותר (והאפליקציה גם מכוונת לכך) שהם זקוקים לאפליקציה הזו כדי לשדרג תמונות קיימות, פשוט כי נראה להם שגוף "גברי" יותר יביא להם הצלחה גדולה יותר עם המין השני. ובכן, אולי זה הזמן להזכיר שתמונות למטרת הכרות – כל סוג של תמונות - הופכות בסופו של דבר לאדם חי ונושם מולך בבית קפה או בבר. השרירים שהלבשת עליו מהאפליקציה יישארו, למרבה הצער, באפליקציה. שווה להשקיע 4.5 פאונד בדברים אחרים.