לראשונה בטלוויזיה הממלכתית הבריטית: יוצרי הקמפיין CoppaFeel! למען העלאת מודעות לסרטן השד קיבלו בשבוע שעבר את הזכות להציג במהלך שעות היום, פטמות על המסך הקטן. לא מדובר בזכות מובנת מאליה שכן הצגה פרונטאלית וברורה של שד בטלוויזיה אסורה לחלוטין במהלך שעות היום, יהיו הסיבות אשר יהיו.

הפרסומת הארוכה יחסית מראה לנשים כיצד לבחון נכון את שדיהן בידיהן. היא נוצרה כחלק מחודש המודעות לסרטן השד, והוקרנה אתמול בפסטיבל המוזיקה היומי 'פסטיפיל' של CoppaFeel!. מחר, 16באוקטובר, היא תשודר לראשונה בטלוויזיה. בהמשך, כך לפי הכרעה, היא תוצג גם בבתי הקולנוע ובשלטי חוצות דיגיטאליים.

הקמפיין מעודד נשים "לסמוך על המגע שלהן". ההחלטה ליצור דווקא סרטון כזה הגיעה בעקבות מחקר שנערך על ידי הארגון גילה כי 80% מהנשים הצעירות לא בודקות בקביעות את השדיים שלהן ו-60% לא בטוחות כיצד לעשות זאת.

 

לראשונה בטלוויזיה: הצגת שדיים בצורה פרונטאלית

לראשונה בטלוויזיה: הצגת שדיים בצורה פרונטאלית

היוצרים מקווים שהסרטון ינרמל מראה של שדיים חשופים ויגביר את האמון של נשים צעירות לבחון את עצמן, שמאמינות משום מה שהבדיקה מורכבת יותר ממה שהיא באמת.

"אנחנו מסתמכים על המגע שלנו עבור כמות מדהימה של דברים, אפילו בלי לחשוב על זה," אמרה לוסי אסטון, מצוות הקריאייטיב ממשרד הפרסום Fold7 מאחורי הקמפיין, "זה הכלי המושלם לבדוק שינויים שמתרחשים בגוף. אין דרך נכונה או לא נכונה. מה שחשוב הוא לגעת בידיים ולהכיר את השדיים שלך. אם מסע הפרסום הזה יעודד נשים לקבל את הביטחון כדי לגעת באופן קבוע בחזה שלהן, זה עשוי בהמשך לעזור להן לזהות סימנים של סרטן השד מוקדם יותר".

1 מ-8 נשים בריטיות יחלו בסרטן השד. המטרה הבסיסית מאחורי הקמפיין היא להביא את הדיון סביב מניעת סרטן השד לזרם המרכזי, תוך שימת דגש על גילוי עצמי מוקדם.

"CoppaFeel! קיים כדי לעזור לכל אחת לקבל את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד את סרטן השד, כי אם מגלות אותו מוקדם אפשר בהחלט לטפל ושיעורי ההישרדות גבוהים באופן משמעותי", אמרה נטלי קלי, מנכ"לית הארגון, "בהפגנת הכוח של הידיים שלנו ובחגיגת המגע שלנו ככלי הטוב ביותר לבדיקה, אנו מקוות לעודד צעירות נוספות ברחבי בריטניה לאמץ את בדיקת השדיים בשגרה כתחביב אשר יכול יום אחד להציל את חייהן."