מה מיוחד בכורכום C3 של אלטמן?

 

כורכום (Tumeric) הינו תבלין צהוב המופק משורש הצמח Curcuma Longa. להמשך הכתבה

 

 

 

הם באים בשלל צבעים: כתום, אדום, צהוב ושחור, בריחות וטעמים מהפנטים.

 

הם נותנים צבע, ריח וטעם לחיים בכלל ולאוכל בפרט, אבל לא רק: תבלינים יכולים גם לתרום לבריאות העיכול, למנוע גזים, להפיג כאב, להילחם בזיהומים.

 

קבלו את רשימת תבליני החובה לכל שוחר בריאות ותזונה נכונה. הרשימה הוכנה בסיועה של  שירלי תדהר, נטורופתית מומחית ורפלקסולוגית. 

 

 

 

ג'ינג'ר (זנגביל)

ג'ינג'ר קשור בקשרי משפחה להל ולכורכום. אפשר להשתמש בו בשלל צורות: טרי, מיובש, מסוכר, טחון, כסירופ או כשמן אתרי.

 

מומלץ: לבלוע חצי כפית מדי יום, כדי למנוע כאבי שרירים. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה, בארצות הברית, יש בג'ינג'ר חומרים משככי כאבים.

 

טוב לבריאות כי: ג'ינג'ר נחשב תרופה טבעית לחוסר תיאבון, הקאות, שלשול ובחילות, במיוחד בהריון. יש בו חומרים אנטי דלקתיים המסייעים להרגעת כאבי שיניים ומחזור, והוא יעיל גם בטיפול בדלקת פרקים.

 

לדברי שירלי תדהר, ג'ינג'ר מכיל קבוצת שמנים נדיפים ארומטיים הידועים בשם גי'נג'רול, שאחראיים לטעם החריף. בזכותם ג'ינג'ר נחשב ברפואה הטבעית כ"ממריץ עיכול, מעודד הפרשת מיצי עיכול, מגביר את פעילות המעיים והתנועה הפריסטלטית שלהם". 

 

 

כורכום 

תבלין שהוא מרכיב עיקרי במטבחי הודו ומזרח אסיה מסיבות של טעם, צבע וריח.

 

מומלץ: לערבב אותו למשחה עם מיץ לימון, ולמרוח על פטרת ברגליים, בשעות הלילה. כדי למנוע הכתמה של המצעים, גורבים גרביים. כך במשך שבוע.

 

טוב לבריאות כי: החומר הפעיל בתבלין הצהבהב נקרא כורכומין, והוא להיט. כורכומין שייך לקבוצת הפוליפנולים ומצטיין בתכונות אנטיאוקסידנטיות. הוא אחראי להפחתת חמצון השומנים בדם ולכן להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם. בנוסף, לכורכום יש השפעה אנטי דלקתית.

 

לדברי שירלי תדהר ברפואה הטבעית כורכום נחשב למעודד תיאבון, מפחית גזים, מעודד ייצור מיץ מרה, מוריד כולסטרול ומונע קרישי דם. 

 

 

שום 

הוא צמח תבלין שעל שמו קרויה משפחה שלמה, השומיים. והוא אחד מצמחי התבלין הכי נחקרים שיש. כבר בעולם העתיק היה שום ידוע כבעל סגולות מרפא, ושימש לא רק לתיבול, אלא גם לשימור מזון.

 

מומלץ: לרסק או למעוך שום טרי לפני שאוכלים או מבשלים איתו, כדי לשחרר את החומר הפעיל שבו, האלצין.

 

טוב לבריאות כי: במגוון אינסופי של מחקרים שנערכו בעולם ובישראל, נמצא שאכילת שום טרי או מבושל מפחיתה את הסיכוי לחלות ביתר לחץ דם, סוכרת ומחלות לב.

 

ברפואה הטבעית שום נחשב נוגד זיהומים יעיל, ויש שמתייחסים אליו כאל אנטיביוטיקה טבעית. כמו כן, שום נחשב לאנטיאוקסידנט עוצמתי. 

 

 

פלפל שחור 

גדל בעיקר בהודו ויש לו אחים בצבע לבן, ירוק ואדום/ורוד, שמגיעים מאותו צמח. ההבדל היחיד הוא בשיטות העיבוד. פלפל שחור נקטף, עובר ייבוש בשמש וכך משחיר.

 

מומלץ: כתרופה נגד כאב נוירופטי, כלומר כאב ממקור עצבי. קפסאיצין, החומר הפעיל בפלפל, נמצא בסוגים שונים של קרמים ומשחות לטיפול בכאבים.

   

טוב לבריאות כי: מלבד הקלה על כאבים, כנראה שקפסאיצין מאיץ את חילוף החומרים ושריפת השומנים בגוף. הוא מגביר הפרשת מיצי קיבה ומזרז את העיכול, ומכיל חומרים אנטיאוקסידנטיים ואנטיויראליים, כך על פי מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה.

 

ברפואה הטבעית ממליצים על השמנים הנדיפים שמכיל פלפל שחור, כמו פיפרין, פיפרידין ופיפריטין והשרף קאביצין, שנחשבים כמעוררי תיאבון, משככי גזים, מעכבי התפתחות של חיידקים ופטריות ומסייעים לעצירות, בזכות השפעתם הממריצה.  

 

 

אגוז מוסקט 

הוא זרע של עץ שגדל בעיקר באינדונזיה. במאה ה-17 מחירו הרקיע שחקים לאחר שרופאים אנגלים הכריזו עליו כתרופה בלעדית לדבר.

 

מומלץ: למרוח את השמן על שרירים תפוסים, כי השמן רפה שרירים תפוסים ויעיל לטיפול בשיגרון.

 

טוב לבריאות כי: אגוז מוסקט נחשב בעל תכונות ממריצות, לכן מתאים לסובלים מדיכאון וכאפרודיזיאק. אפשר לשתות חליטת אגוז מוסקט להסדרת הפרעות במערכת העיכול כמו גזים, שלשול, בחילות והקאות. תבלין מוסקט טוב גם נגד הצטננות ושיעול וגם לכאבים מכל הסוגים.

 

שירלי תדהר מזכירה כי אגוז מוסקט מכיל שמן נדיף שמרכיביו העיקריים הם חומרים שונים כמו פינן, קמפן ודיפנטן, שנחשבים יעילים לטיפול בהפרעות עיכול, שלשול וחוסר תיאבון.אבל זהירות: מוסקט מכיל גם מיריסטיצין, חומר נרקוטי רעיל. צריכת יתר עלולה לגרום להזיות, קצב לב לא סדיר, גירוי עצבי ומוות. מפחיד.

 

 

קינמון

מופק מהקליפה הפנימית של גזעו של עץ הגדל בדרום אמריקה, במזרח הרחוק ובמצרים.

 

מומלץ: לדחיית חרקים ומכרסמים. חליטת קינמון עוזרת להפיג ריחות פה רעים.

 

טוב לבריאות כי: במחקר משותף של אוניברסיטאות קליפורניה, סנטה ברברה, איווה ומשרד החקלאות האמריקני נתגלה שלקינמון יש אפקט דמוי אינסולין שיכול לעזור בטיפול בסוכרת מסוג 2 (מבוגרים).

 

 

תדהר מציינת כי קינמון מכיל מספר חומרים פעילים (טרפנואידים, סינמלדהיד וקומרין) שנחשבים אנטיפטרייתים ואנטיבקטריאליים, לכן שימוש בתבלין עשוי למנוע ולסייע כנגד זיהומים שונים ולטיפול בפטריות.

 

 

כמון 

הוא שמו של צמח שמקורו במצרים וכיום גדל בהודו ובאיראן. בעולם העתיק השתמשו בכמון כתחליף פלפל, שהיה יקר יותר, בזכות טעמו העשיר.

 

מומלץ: כמעורר מינית. במסורות הערביות משתמשים בו לצורך כך ביחד עם פלפל ודבש.

 

טוב לבריאות כי: זרעי כמון משפרים את העיכול והוא ידוע כמונע גזים וכאבי בטן.

 

תדהר מדווחת כי כמון מכיל שמנים ארומטיים שהעיקרי שבהם הוא אלדהיד כמון. את טעמו וניחוחו האופייניים מקנות לו תרכובות הקרויות פירזינים. 

 

 

ציפורן

מסמרי ציפורן הם בעצם ניצני פרחים מיובשים, שמגיעים מאינדונזיה. המרכיב הפעיל בתבלין הוא שמן ציפורן, שנחשב חומר מחטא.

 

מומלץ: להרחקת נמלים, ששונאות את הריח. כדאי להניח מסמר אחד ליד פתח המחילה, מתחת לכיור או בארונות המטבח.

 

טוב לבריאות כי: על פי מחקר שנערך באוניברסיטת מיגל הרננדז, באליקנטה ספרד, התבלין הריחני מכיל אנטיאוקסידנטים, מרגיע בחילות, הקאות וגזים וממריץ את פעילות מערכת העיכול. לציפורן יש תכונות אנטיספטיות, ויחד עם פעילות מאלחשת קלה אפשר להשתמש בו כתרופת חירום לכאבי שיניים.

 

לדברי שירלי תדהר, ברפואה הטבעית משתמשים בשמן הציפורן לשיכוך כאבים, הפחתת גזים, שיפור תנועתיות המעיים, לכן הוא מתאים לסובלים מהפרעות עיכול ותסמונת המעי רגיז.  

 

 

 

 

רוצים להתייעץ עם התזונאית שלנו? היכנסו עכשיו